עורך

מאמרים

בהקשר

ביקורת

תערוכה וירטואלית

קריקטורות 2008

הדס ברנדס, המחלקה לאנימציה, שנה ג'

שנת 2008 הייתה שנה מרובת-מאורעות – פוליטיים, חברתיים, ובטחוניים – ובתערוכה זו, ניתן לגלות את פרשנותי (הצינית, לעיתים) , כאזרחית-ישראל וכיוצרת, למאורעות אלה.  

ההשתתפות בקורס, ומטלות הביית, נתנו לי הזדמנות להיות קשובה ומרותקת לאירועים היומיומיים ולנושאים אקטואליים שוטפים, וגם ליצור לעצמי זווית ראייה דעתנית לגביהם. עבודות אילו נבחרו על ידי, כיוון שהן מציגות במובהק את הזווית הזו, וכן – את הקו האמנותי שהחל להתגבש תוך כדי העבודה.

מבחינה נושאית, ביקשתי להתמקד בעיקר בתכנים אשר נוגעים ישירות לתודעה הישראלית  – החל מהתפרעויות האוהדים במגרשיי הכדורגל (עבודה מס' 9, ""YELLOW), וכלה במצב הבטחוני ביישובי הדרום (עבודה מס' 3, TOMY'S FORT), דרך אנקדוטות יומיומיות כמו הצעות-חוק בלתי-הגיוניות (עבודה מס' 5, "WHAT DID YOU DO IN THE ARMY"?), או בעיות חברתיות כמו הטרדה מינית (עבודה מס' 4, "AMONG THE WOLVES").

מבחינה זו, יוצאת דופן היא עבודה מס' 6 ("ALL SQUEAZED-UP"), אשר מציגה חלק מעולמי האישי כסטודנטית ב"בצלאל", בתוספת ביקורת עוקצנית על המוסד.

ניתן לזהות בקובץ היצירות הזה דוגמאות נבחרות לסגנונות שונים אותם ביקשתי לבחון – למשל, עבודה מס' 2 (GABI'S ANGELS""), מציגה גישה אמנותית המשלבת צבע  עם קו-עיפרון עשיר, לעומת עבודה מס' 9 ("EHOOD & EHOOD") אשר מבטאת גישה מינימליסטית יותר – קו דקיק ומצומצם, יחד עם מינימום-צבע סמלי. כך גם עבודה מס' 3 ("TOMY'S FORT"), בה לא נעשה שימוש בשום צבע  מלבד צבעיי הדגל האיראני, ועובדה זו מסייעת לחדד את המסר.

כן ניתנה בידי ההזדמנות לבחון סוגיי-קו שונים, ולהתוודע למבחר האפשרויות הרחב – לדוגמה, קו קאליגרפי ונקי כמו בעבודה מס' 7 (""LEAVE IT, SARAH'LE), לעומת קו רישומי העושה שימוש בהצללות עשירות  כמו בעבודה מס' 1 (BANG!), וגם שילוב של השנים, כמו בעבודה מס' 10 ("THE DAY I BOMBED THE WORLD").

hadas.pps (2.65 MB)


מחוץ לפרוטוקול: גיליון סטודנטים, יולי 2009