סיפורה של כרזת פרסומת יפנית:
מתודולוגיה אינטגרטיבית לחקר הדימוי בפרסום
סיפורה של כרזת פרסומת יפנית: מתודולוגיה אינטגרטיבית לחקר הדימוי בפרסום.
המאמר דן במתודולוגיה אינטגרטיבית לחקר הדימוי החזותי שמחברת מתודולוגיות משדות מחקר נפרדים (מנהל עסקים (שיווק), סוציולוגיה ותרבות חזותית הכוללת אמנות ועיצוב), ומאפשרת גישה לרבדים השונים של הדימוי החזותי (כלכלי, חברתי ואסתטי) בהקשר הרחב של תרבות הצריכה המאוחרת. המתודולוגיה המשלבת תיאוריה מעוגנת בשדה grounded theory)) הכולל ראיונות עומק עם ניתוח סמיוטי–חברתי מיושמת על מקרה מבחן של כרזת פרסום יפנית. מתודולוגיה אינטגרטיבית זו לחקר הדימוי החזותי משלבת מתודולוגיות מקובלות במדעי החברה עם מתודולוגיות ממדעי הרוח ומציגות את הקשרים וההשפעות ההדדיות בין מערכות חזותיות וכלכליות. שיטת ניתוח כזו לא רק מניבה מידע שונה על אותו הדימוי ויוצרות מפגש אינטר–דיסציפלינרי, אלא מאפשרת גם תשובות חדשות על שאלות מחקר ישנות.
למאמר המלא יש ללחוץ כאן
אורי ברטל
ד"ר אורי ברטל מרצה במחלקה להיסטוריה ותיאוריה ב"בצלאל", אקדמיה לאמנות ועיצוב. מחקריו עוסקים בפרסום ובסוגיות בעיצוב עכשווי, תולדות האמנות היפנית ותרבות חזותית יפנית עכשווית.
ד"ר ברטל בוגר החוג ללימודי מזרח אסיה ו(מגמת יפן) והחוג ליחסים בין–לאומיים באוניברסיטה העברית. בעל תואר מוסמך (.M.B.A) במחלקה למנהל עסקים בין–לאומיים (התמחות בתקשורת בין–תרבותית) באוניברסיטת Aoyama Gakuin בטוקיו, וכן למד לתואר שני במחלקה לעיצוב תעשייתי ב"בצלאל". דוקטור לפילוסופיה, ביה"ס למדעי התרבות, אוניברסיטת תל אביב.