צבע, חומר, פונקציה ומה שביניהם:
איך להשתמש בתרבות חומרית ובתרבות חזותית להבנת מוצרים מעוצבים
צבע, חומר, פונקציה ומה שביניהם: איך להשתמש בתרבות חומרית ובתרבות חזותית להבנת מוצרים מעוצבים. מוצרים מעוצבים מקיפים אותנו בכל אשר נפנה, החל במכונת הקפה, עבור במכונית וכלה במחשב הנייד. מאמר זה מבקש להתרחק מדיסציפלינות "קלאסיות" שעסקו בתרבות חזותית או חומרית (היסטוריה, ארכאולוגיה או תולדות האמנות) ולהציע נקודת מבט סוציו–תרבותית כדי להבין את המוצרים החומריים סביבנו. לאחר הצגה של גישות תיאורטיות מרכזיות אשרטט כמה שיטות מתודולוגיות שיאפשרו לאמץ את זוויות המבט האנתרופולוגיות לצרכים יישומיים בשדה העשייה האמנותי, האדריכלי או העיצובי.
למאמר המלא יש ללחוץ כאן
יונתן ונטורה
ד"ר יונתן ונטורה חוקר היבטים סוציו–תרבותיים בעיצוב תעשייתי במסגרת לימודי בתר– דוקטורט ב– Royal College of Art בלונדון. סיים דוקטורט בעיצוב תעשייתי ואנתרופולוגיה בתכנית משותפת לאוניברסיטה העברית (המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה) ול"בצלאל" (המחלקה לעיצוב תעשייתי). מלמד בחוג לאדריכלות ובתכניות לתואר שני בעיצוב אורבני ועיצוב תעשייתי ב"בצלאל"; במחלקה לעיצוב תעשייתי מכליל במכללה האקדמית "הדסה" ובאוניברסיטה הפתוחה. תחומי עיסוקיו כוללים תיאוריות בעיצוב תעשייתי, תיאוריות של מרחב, תרבות חומרית וחזותית ואנתרופולוגיה יישומית.