ניתוח הטקסט המונפש:
"פנים מצחיקות" בתור מקרה מבחן
המאמר מבקש להציג מתודה אוניברסלית מקיפה לניתוח טקסטים מונפשים (animated texts) בתחומי המדיה השונים, המתבססת על העקרונות שהוצגו במאמר "The Animated Text: Definition", שביקש לנסח הגדרה אוניברסלית ומקיפה לטקסטים כאלו. הצורך במתודה כזאת, כמו הצורך בהגדרה שהוצגה במאמר הקודם, נובע ממקומה ההולך וגדל של ההנפשה בעולם המדיה העכשווי. כיום ההנפשה היא אחד האמצעים המובילים במדיה לטשטוש ההבחנה בין העולם הפיזי לייצוג שלו. הכלי המוצג במאמר מאפשר בחינת משמעות של טקסטים מונפשים על שני צירים – ציר של משמעות חזותית וציר של משמעות תרבותית. השילוב של מרכיבים בעבודתם של חוקרים מדיסיפלינות שונות מאפשר ניתוח רב-מימדי של הטקסט המונפש במדיה.
למאמר המלא יש ללחוץ כאן
רז גרינברג
רז גרינברג סטודנט לתואר דוקטור באוניברסיטה העברית, החוקר את נושא האנימציה כטקסט. אצר את התערוכה "מאנגה: שער לעולם הקומיקס היפני" במוזיאון ע"ש יחיאל נהרי ברמת גן. מאמריו התפרסמו בכתבי העת Journal of Film, Literature Film וכן בפרוטוקולים של "בצלאל".