גודש כפרקטיקה קווירית

מסה חזותית בעקבות הרצאה היברידית ב-גודש, כנס ירושלים לאמנות #6, 27 באוקטובר 2021

הצמצום המוסכם ומשמוע המיקוד משמרים את גבולות הדיון. כדי לקרוא עליהם תיגר, נדרשת פרקטיקה קווירית. "גודש תיאורטי" פירושו התעקשות על עניינים צדדיים; קישור בין עובדות רחוקות; התעכבות על פרטים הנמצאים בשוליים. הערות השוליים מאפשרות, כנספחים דרידיאניים, להוסיף לדיון עוד ועוד הסתעפויות.

 

1_11.jpgלמעבר למסה החזותית יש ללחוץ על הדימוי

תודה מיוחדת למעצבת הגרפית טבע שולט שסייעה להפוך את ההרצאה ההיברידית למסה חזותית.

האנה ברוקמולר

ד"ר האנה ברוקמולר היא היסטוריונית של האמנות ומרצה באוניברסיטה החדשה לעיצוב בסנט פולטן (Sankt Polten) אוסטריה. מחקרה הפמיניסטי מתמקד בשולי הפרקטיקה האמנותית, במקום בו אמנות, ספרות והיסטוריוגרפיה נפגשות. 

נעה גינזבורג

נעה גינזבורג היא אמנית רב־תחומית, מרצה ופעילה חברתית. למדה תואר ראשון במדעי הרפואה באוניברסיטת תל אביב, ואמנות רב־תחומית בשנקר, ותואר שני (MFA) בניו יורק, במחלקה לאמנות בהאנטר קולג'. השתתפה וזכתה במלגות בתוכניות רזידנסי בינלאומיות שונות. גינזבורג הציגה תערוכות יחיד בישראל, קולומביה וארצות הברית, והשתתפה בתערוכות קבוצתיות, כמו גם בפגישות שיח־אמנית ופאנלים בגלריות ובמוזיאונים בארץ ובעולם. גינזבורג לימדה במחלקה לאמנות בשנקר והיא פעילה בתנועת העזרה ההדדית "תרבות של סולידריות".

מיכל ב. רון

ד"ר מיכל ב. רון היא תיאורטיקנית והיסטוריונית של אמנות החיה ופועלת בברלין. כחוקרת עצמאית היא מתמקדת בהיבטים של זמן באמנות עכשווית. רון מלמדת ב-HGB בלייפציג וכותבת בין השאר למגזין האמנות התלת־לשוני, תוהו.