תיאוריית הצילום המודרניסטית של מייקל פריד
מאמר זה בוחן בביקורת את ספרו של מייקל פריד מדוע יש לצילום חשיבות בתור אמנות כפי שלא הייתה לו מעולם, שיצא לאור בשנת 2008. המאמר בוחן את הרלוונטיות של הקטגוריות של פריד של היטמעות ותאטרליות לצילום עכשווי ואת הנחת המוצא שלו כי צילום הוא אמנות מודרנית. פריד מסביר את הופעתם של תצלומי צבע בקנה מידה גדול בשנות השמונים של המאה העשרים במונחים של חזרה לבעיית ההתבוננות, שאפיינה את התפתחות הציור במאה השמונה עשרה. בניגוד לעמדתו של פריד, מאמר זה מצביע על החשיבות של המינימליזם והאמנות המושגית להבנת מעמדו של הצילום העכשווי.
למאמר המלא יש ללחוץ כאן
ורד מימון
ד"ר ורד מימון מרצה בכירה בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת תל אביב. ב– 2006 השלימה את עבודת הדוקטורט שלה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. מאמריה בתחומים של ההיסטוריה והתיאוריה של הצילום ואמנות עכשווית הופיעו בכתבי העת :
October, History of Photography, Art History, Oxford Art Journal, Third Text
ערכה במשותף עם אחרים את אוסף המאמרים:
Communities of Sense: Rethinking Aesthetics and Politics, Duke University Press, 2009