צועדים לעבר 'סינגולריות באופנה'
שיחות על עיצוב נעליים בעולם הדיגיטלי
המאמר בוחן את השפעת הדיגיטציה על עיצוב נעליים וייצורן. טכנולוגיות דיגיטליות, בהן הדפסה תלת–ממדית, סריקה תלת–ממדית ויישומים ספציפיים ברשת האינטרנט, מובילות למהפכות בייצור ובקשר שבין מעצב לצרכן בעולם האופנה בכלל ובתחום ההנעלה בפרט. נעליים מתאימות במיוחד לייצור במכונות הדפסה בתלת–ממד, אפילו במסגרת ביתית, הן בזכות גודלן הממוצע הן בזכות הפונקציונליות הנדרשת לנעל (חוזק, יציבות, רכות, גמישות וכו׳). עובדה זו מעלה את השאלה: האם מעצבי הנעליים הפכו למיישמים מוקדמים של טכנולוגיה זו? המאמר כולל ראיונות עם קובי לוי ושי גויטיין, מעצבי נעליים המייצגים גישות שונות לעיצוב הנעליים וייצורן, דנים במורכבותה של הסוגיה ונוגעים בהיבטים טכנולוגיים, חברתיים ופוליטיים של עתיד ייצור הנעליים. בין השאר יבחן המאמר את תיאוריית הסינגולריות הטכנולוגית של העתידן ריי קורצווייל (Kurzweil) ואת "האופנה המהירה" (fast fashion) כמבשרת ההאצה העומדת במרכז תיאוריה זו.
* תרגום המאמר: רוני יעקובוביץ'
למאמר המלא יש ללחוץ כאן
גליה רוזנפלד
גליה רוזנפלד, בוגרת המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל ומרצה במחלקה מ– 2006 , לומדת לתואר שני בתכנית הבין–תחומית לאמנויות באוניברסיטת תל אביב. יוצרת עבודות בצומת שבין אופנה, קראפט, עיצוב ואומנות, ומבטאת בעבודתה חיפוש אחר היגיון פנימי של צורה וחומר לצד פרשנות רפלקסיבית על שדות פעילותה. עבודותיה מוצגות ברחבי העולם, בין השאר במוזיאון ישראל, במוזיאון תל אביב ובמוזיאונים ליהדות בסן פרנסיסקו וניו יורק, וכן נכללות באוספים כגון מוזיאון מטרופוליטן והמוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק. כמו כן נבחרה להשתתף בתכנית אמנות בשגרירויות של משרד החוץ האמריקני.