המוזיאון כאוניברסיטה: מבט פנימה - מבט החוצה (באנגלית)

סופיה קרזיס אקורד

המאמר מספק הצצה למסורת המחקר באוצרות עכשווית, המתייחסת למוזיאונים בתור מייצרי מידע גלובאלי ומקומי כאחד. מדובר בשיח הנשען על הסוציולוגיה, האנתרופולוגיה, ולימודי התרבות, המבקש להעניק כך משמעות רחבה יותר לתערוכות העכשוויות. ולמרות זאת, האופן שבו מתייחסים אוצרים עכשוויים אל המחקר החברתי, אינו דומה לגישות האקדמיות המסורתיות. גישה זו טוענת כי מעצם מתן עדיפות לידע המקומי של האמן הפועל בשיתוף פעולה עם הידע הגלובלי של האוצר, מתהווה בהכרח חוויה  חזותית חדשה ובלתי צפויה של יצירות אמנות ונושאים לתערוכות. במילים אחרות, הפעולה האוצרותית העכשווית מנפיקה דרכי מבט חדשות המסייעות להבין תהליכים סוציו-פוליטיים בעולם, וכן מציעה מבט רלפקטיבי פנימי על המוזיאון.

למאמר המלא באנגלית לחץ כאן: This article in english


סופיה קרזיס אקורד היא סטודנטית לתואר שלישי באוניברסיטת אקסטר, אנגליה. מחקריה בעבר כוללים בדיקה של הגבולות הסימבוליים ביחס לאמנים שפלשו למבני דירות ריקים בפריז, וכן על הויכוח הפומבי בתנאיי הצנזורה באמנות בארה"ב ואנגליה. אקורד פועלת במסגרת מסורת המחקר באוצרות עכשווית, המתייחסת למוזיאונים בתור מייצרי מידע גלובאלי ומקומי כאחד.

היבטים באוצרות עכשווית, אביב 2006