WYSIWYG
העבודה נוצרה מתוך מחשבה על מושג הוירטואליות כמתווה לחיקוי מציאות, או שמא צמד מילים יותר מדוייק- שיפור המציאות. מתוך רצון לחקור מהן הפעולות שמניעות את המהלך לשיפור המציאות ומה מושך בתוצר שלהן מבחינה ויזואלית, שמתי לב שהעולם המדומה מכיל בתוכו אובייקטים תלת מימדיים, המורכבים מצורות גיאומטריות שטוחות. בדומה לסגנון הקוביסטי, פירוקן וחיבורן של אותן צורות דו מימדיות הובילו לחוויה כמעט מציאותית (הדמיה ממוחשבת) של התלת מימד. הצורות השטוחות והקוים המשוננים, יצרו אצלי חוויה לא נעימה של סטריליות וזרות, חוויה שאני מנסה להעביר ולשמר בעבודתי.
בעבודה שלי אני מנסה לחבר בין העולם האישי והוירטואלי. אני דוגמת טקסטורות מתוך משחקי מחשב ומלבישה אותן על אובייקטים קיימים בכדי לחזק את המתח הקיים בכישלון של חיקוי המציאות. תהליך העבודה כולל פעולות של סריקת אובייקטים, צילום, עיבוד דיגיטלי, הדפסה והדבקה. אופן ביצוע הפעולות נבע מתוך מחשבה על הצילום כדו מימדי, שטוח, ומתוך הרצון שלי לתת לדימוי נפח.
תמונות מס' 1,2 הן צילומים מתוך מיצב שנעשה בגלריה הקטנה במחלקה לצילום, בצלאל. חדר עטוף כולו בטקסטורות ממוחשבות שנלקחו מתוך משחקי מחשב. הטקסטורות עברו צילום, הגדלה, עיבוד והדפסה על נייר מדבקה.
בתמונה מס' 3, מתוך וידאו, מתוארת הצעה למרחב מחייה עבור דמות קורבן אנונימי. את הדימויים אני שואבת מהעולם הטלוויזיוני-חדשותי, מתוך מחשבה על ראיונות עם אנונימיים. החשכה, קול מכני, חוסר זהות, טשטוש ואובייקטיביזציה של האנושי- כל אלו הן פעולות או תכונות אופי שניתנו לדמות והן אלו שגורמות לה להמשיך להתקיים במרחב טלוויזיוני סגור ושטוח.
תמונה מס' 10, How to control your feelings in 5 minutes., היא צילום מתוך וידאו טקסט. הטקסט הוא תוצר של פעולת חיפוש בגוגל לשם של העבודה. הוא נלקח מאתרי אינטרנט שונים, טוקבקים, חוות דעת רפואיות וכו'.
בתמונה מס' 14 אני מבצעת מספר פעולות שקשורות לדיון במדיום הצילומי- צילום של פנים מחמש זויות שונות, עיבוד דיגיטלי, הדפסה על בד ויצירת נפח על ידי מילוי הבובות.
WYSIWYG (1.15 MB)
עדי פלומן, ילידת 1987, בוגרת המדרשה לצילום גיאוגרפי. כיום היא סטודנטית בשנה השלישית במחלקה לצילום באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. הציגה בתערוכת הצילומים, עיר מפלט, במסגרת חודש ART TLV, השתתפה באירוע פרפורמנס בגלריה ברבור בהנחיית עדינה בר-און ובמיצב "חתונה" של מיכה אולמן במוזיאון ישראל.