קראפט

Otherwise Unobtainable: The applied arts and the politics and poetics of digital technology

מאמרה של טניה הרוד מאפשר התבוננות מעמיקה ביחסים התרבותיים בין האמנות השימושית והטכנולוגיה החדשה. הרוד מציגה את התנועה הכוללת של האמנויות, העיצוב והמלאכה לשימוש במנגנונים, בדרכי ייצור, באחסון ופבריקציה באמצעות טכנולוגיות חדשות בתחילת שנות האלפיים ומביאה אותה לקדמת השיח. הרוד מחפשת קשרים היסטוריים בתולדות האמנות לביסוס החיבור שבין פרקטיקות של אמנות שימושית (קראפט) לבין טכנולוגיה חדשה, כמו למשל, התשוקה של המאה התשע עשרה לטכנולוגיות הרפרודוקציה, הן בדפוס והן בצורת תלת מימד. היא טוענת שהאמצעים הטכנולוגיים בהם בעלי מלאכה עושים שימוש אינם רק כלֵי עבודה, או אמצעֵי ייצור, אלא הם הם המלאכה החדשה. הטכנולוגיה והתוצרים הדיגיטליים, החומרה והתוכנה כאחת, הם למעשה הקראפט העכשווי בהם היוצר צריך לשלוט כבחומר. הרוד מהדהדת במאמרה את הטקסטים ״האומנות המופשטת״ של מלקולם מקולו ואת ״שפת המדיה החדשה״ של לב מאנוביץ׳.

 

Harrod, Tanya. “Otherwise Unobtainable: The applied arts and the politics and poetics of digital technology.” In NeoCraft- Modernity of the Craft., edited by Sandra Alfondy.
Halifax: The Nova Scotia College of Art and Design, 2007.

 

טניה הרוד (Harrod)

היסטוריונית עצמאית המתגוררת בלונדון וכותבת רבות על מלאכה, אמנות ועיצוב. עורכת כתב העת Journal of Modern Craft.