אופנה

Fashion statements communication and culture

כיום אנשים רגילים לדרך שבה הבגדים שהם לובשים מתחילים את חייהם כ״טרנדים״ או כ״אופנתיים״, אבל במשך הזמן מתחילים הבגדים להתיישן ונהיים משעממים. הם מפסיקים להיות אופנתיים או טרנדים. אנחנו רגילים לרעיון שבגדים נכנסים ויוצאים מהאופנה והביטוי האנגלי ״כובע ישן״ (old hat) מתאר את מעבר הלך הרוח מהמקום הליטרלי למקום המטאפורי. כיום אנשים מבינים את הרעיון שהבגדים, שהם ואחרים לובשים, טעונים משמעות מסוימת. בגדים נקנים ונלבשים בהתאם למשמעות שאנו מאמינים שיש בהם, או בהתאם למסר שאנו מאמינים שהם מעבירים. שמלת כתפיות דקה או עניבת פרפר שנלבשים לראיון עבuדה, לדוגמה, ״מעבירים את המסר הלא נכון״. ביטוי זה מבטא את הרעיון לגבי הפונקציה התקשורתית של אופנה. הן האופנה עצמה והן הפונקציה התקשורתית שלה, נתפשים כמובנים היטב בתרבויות המערביות המודרניות.

 

Bernard, Malcolm. “Fashion statements communication and culture.” In Fashion Theory: A Reader. London: Routledge, 2007,170-181.

 

מלקולם ברנרד (Bernard)

מרצה בכיר במחלקה לתרבות חזותית באוניברסיטת לאפבורו (Loughborough) באנגליה ומוכר כתיאורטיקן בינלאומי לתרבות חזותית. לברנרד תארים בפילוסופיה וסוציולוגיה.