בארת' מנתח את תיאורי האופנה ב-Elle and Le Jardin des Modes (ירחון אופנה שהופיע בצרפת בין השנים 1922 – 1997). הוא מתרכז במילים ולא בדימויים החזותיים בטענה שלא האובייקט, אלא השם, הוא שיוצר רצון; לא החלום אלא המשמעות היא זו ש"מוכרת".,. בארת' מחלק פריטי לבוש ואופנה ל"מינים" ול"סוגים". הוא מוצא בביטויים תמימים לכאורה כמו "הדפס מנצחים במרוצים" טרנספורמציות נסתרות המתרחשות מהקוד הרטורי לטרמינולוגיה נסתרת. שלטי אופנה לדוגמה יכולים להכיל התייחסויות מפורשות לדברים רבים שלא קשורים דווקא לאופנה או רמזים לאידיאולוגיות של האופנה עצמה. בשלב ראשון, המטאפורה הדומיננטית היא הפעילות הלא־פעילה של ההתלבשות. הוא כותב: "להתלבש על מנת לפעול זה, באופן מסוים, לא לפעול, זה להציג את ישות העשייה מבלי להניח את המציאות שלה." לפיכך, מצליח בארת' לחשוף כיצד שפת האופנה עוטה רעלה של דימויים, סיבות ומשמעויות סביב אובייקט האופנה.
Barthes, Roland. The Fashion System, translated by Mathew Ward and Richard Howard. Berkeley: Berkeley: University of California Press, 1990, 19-26.