במאמרה מבקשת דן־בסטן להניח תשתית לדיון על משמעותם של תכשיטים, הנובעת מהאופן בו הם נתפסים ומוגדרים. בחלק הראשון של המאמר היא מנתחת את המסה From Gemstones to Jewelry, מאת רולנד בארת׳ המופיעה באסופה זו. בחלק השני היא מנתחת תכשיטי אמנות עכשוויים מול ההגדרות של בארת׳. על פי בארת' ״שחרור התכשיט״ ממגבלות שהוטלו עליו בעבר והפיכתו לדמוקרטי, כמו גם "שחרורו" מהלבוש והפיכתו לייחודי, איפשרו לו לשקף את התיחכום של העונד ואת ״הטעם״ אחריו חיפש. מכאן גוזרת דן־בסטן קטגוריות המאפשרות דיון באפשרויות שפתח שחרור התכשיט. המאמר דן, בין היתר, בתפיסת התכשיט כאובייקט המעניק משמעות; תכשיט כדילמה מוסרית; רעיון התכשיט כעותק של המקור הזמין לכולם (דמוקרטי) וכאובייקט ייחודי בעל תכונות קסומות. בתוך כך היא מתייחסת לפערים מגדריים, לאופני ייצור וערך המלאכה, לנסיבות כלכליות, למקור ושכפול ולפערים תרבותיים וגיאוגרפיים. דן־בסטן מחפשת את הדחף האמנותי ליצירת תכשיט, את הגדרת הקשר עם הגוף, את תפקיד התכשיט ואת כוחה של ההשפעה האסתטית שמעניקים לתכשיט משמעות. במסגרתם, לפי דן־בסטן, נוצר התכשיט ומהן נגזר ערכו.
Den Besten, Liesbeth. “The Meaning of Jewelry.” On Jewelry: A Compendium of International Contemporary Art Jewelry. Stuttgard: Arnoldsche Verlagsanstalt, 2012, 17-32.