במאמרה מתייחסת סוזן ראמלייק לקשר המורכב בין תכשיטים עכשוויים, שנוצרו בהקשר לשיח האמנותי, לבין תכשיטים מסחריים שנוצרו משיקולים כלכליים. על מנת לבחון קשר זה, עורכת ראמלייק השוואה בין תכשיטים העכשוויים למסחריים בכל הנוגע לחומר, סיגנון, תוכן ותפקוד. במאמר מציגה ראמלייק את קווי הדימיון, וגם את ההבדלים שלטענתה רובם אינם משמעותיים. ראשית, באשר לקשר בין הפריט לגוף, כל סוגי התכשיטים, למעט סיכות, מקושרים ישירות לעור, משפשפים בשר, מתמודדים עם משקל, תנועה ותפקוד. בנוסף, כל התכשיטים מתמודדים עם יצירת עיטור לגוף. שנית, בכל קטגוריה מתקיים שיח דומה, בהדגשים שונים, על אודות נוחות, אופנה, נגישות. כמו כן, לכל קטגוריה כלים ומערכות יחסים עם מפיקים, משתמשים ורשתות. יש לה ערכים, צורות והתנהגויות בולטות משלה. בנוסף, כל התכשיטים קשורים לצרכי ציוד טכני ומאפשרים גישה לסדנאות. גם באמנות וגם בצד המסחרי ניתן למצוא התייחסות לקיימות, לאתיקה ולבטיחות סביבתית ועוד. תכשיטים אמנותיים ומסחריים הם ייחודיים בכך שהם נענדים על גוף, כמו גם בעצם קיומם בכל סביבה, יחד עם הגוף העונד. אפילו הקרע בין עבודת־יד לבין הייצור הממוכן בתחום הצורפות - שהיה פעם גורם מכריע בין אמנות לתעשייה - מתאחה בהדרגה, עם חדירת הטכנולוגיות החדשות וה-CADICAM לסטודיו הצורפות והפיכתן לתקניות גם בתוכניות הלימודים באקדמיה. ההבדלים היותר משמעותיים שמצאה ראמלייק: תכשיט מסחרי הינו "יותר ידידותי״ למשתמשים מאשר חלק מהתכשיטים האמנותיים. ערכו התרבותי ותפקודו החברתי של התכשיט האמנותי עולה בדרך כלל על חומריו ועל תג מחירו. הצורף היוצר תכשיט עכשווי־אמנותי מאתגר את ערכו וחומריו של התכשיט, לעומת התעשייה שנותרת לרוב ״מקובעת״ על מחיר השוק. לבסוף, היא מציינת את ההבדל המשמעותי מכולם - כמות תשומת הלב הנדרשת מהצופה לתכשיט.
Ramljak, Suzanne. “A Touchy Affair: On Contemporary and Commercial Jewelry”. Contemporary Jewelry in Perspective. Ed. Damian Skinner. Asheville: Lark Books, 2013. 215-220.