במאמר על מופלא, פנטזיה, או זיוף? מוצגת השתלשלות עניינים שהביאה את הכותבים, כמו גם חוקרים נוספים, להאמין שחלק מתכשיטי הרנסנס במוזיאון וולטרס בלונדון ובמוזיאונים נוספים הם מזויפים. בשנת 1978 התגלו בארכיון של מוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון למעלה מאלף רישומים המיוחסים לריינהולד ווסטרס (Vasters), צורף כסף וזהב מהמאה ה־19 מאאכן (Aachen), גרמניה. הרישומים הוענקו כמתנה למוזיאון בשנת 1919 הם כללו תיאור גרפי של תכשיטי רנסנס רבים לצד הוראות ביצוע. צ'רלס טרומן, אוצר אגף הקרמיקה דאז, היה הראשון להטיל ספק באותנטיות הממצאים. במאמר שכתב ב־1979 הזהיר טרומן כי יש להתייחס בספקנות לתכשיטי המוזיאון המתוארכים לתקופת הרנסנס על פי ווסטרס. מאמרו של טרומן גרם למוזיאונים רבים, ביניהם מוזיאון וולטרס, לבדוק את אוספיהם בתחום על מנת לאשר או להכחיש את הקשר לווסטרס. בדיקות אלה נמשכות עד היום. עיקרן מתמקד בחקר החומרים ובדרך הייצור. חלק מהמוצגים מורכב כנראה מחדש מחלקים שנוצרו ברנסנס עם חלקים מהמאה ה־19, חלקם נוצרו כנראה במלואם במאה ה־19 אך בסגנון ״ישן יותר״. עם זאת, מוסיפים הכותבים, שלא ניתן לקבוע בביטחון שהתכשיטים המוטלים בספק נוצרו מתוך רצון להונות אספנים או לצורך רווח כספי, ויש לראותם בהקשר היסטורי ומתוך פרקטיקה של שיקום.
Drayman-Weisser, Terry and Mark T. Wypyski. “Fabulous, Fantasy, or Fake? An Examination of the Renaissance Jewelry Collection of the Walters Art Museum.” The Journal of the Walters Art Museum, 63(2005(: 81-102.