אמנויות המסך

The Cinema of Attractions: Early Film, Its Spectator and the Avant Garde

השוואה מחודשת בין סרטים שונים, עד 1906, חושפת כי לכולם דחף או מניע משותף - הצגת דימויים נעים לשם עצמם. בסרטים מוקדמים אלו, בין אם מדובר בקולנוע תיעודי או סרטי פנטזיה בדיוניים, עצם היכולת של הקולנוע להראות מגוון דימויים מוצגת באופן רפלקסיבי ואקסהיביציוניסטי תוך כדי שבירה או ויתור על אשליית הריאליזם המוכרת לנו מהקולנוע העלילתי בעשורים שיבואו אחריו. ה- Cinema of Attractions, אם כך, מציג תפיסה של קולנוע לשם הנאה מהספקטקל המרהיב, אשר השפיעה בהמשך על סגנונות מגוונים, מסרטי אוונגארד לבלוקבאסטרים עתירי אפקטים.

 

Gunning, Tom. “The Cinema of Attractions: Early Film, Its Spectator and the Avant Garde.” In Wide Angle. Oxford: Oxford University Press, 1986, 63-70.

 

טום גאנינג (Gunning)

חוקר קולנוע באוניברסיטת שיקגו. מחקריו עוסקים לרוב בהרגלי צפייה ובסרטים מהעשורים הראשונים של הקולנוע. במחקריו הרחיב גאנינג את הדיון בהיסטוריה של הקולנוע והצביע על ההשפעה של טכנולוגיות חדשות ותרבות הפנאי המודרנית (צעצועים אופטיים, תערוכות, ירידים והצגות) על אמנות הקולנוע בשלביה הראשונים. מחקרים אלו תרמו להבנה מחודשת של ההיסטוריה של הקולנוע ובפרט לאופן בו מדיה וקולנוע דיגיטליים נתפסים כחלק מרצף היסטורי זה.