אמנויות המסך

היצ'קוק/טריפו

​ספר זה מכיל שיחות ארוכות בין הבמאי הצרפתי, פרנסואה טריפו, ובין הבמאי ההוליוודי האגדי לא פחות, אלפרד היצ'קוק. במסגרת שיחות אלו השניים סוקרים את הקריירה הענפה של היצ'קוק, סרט אחר סרט, שחקן אחרי שחקן, במטרה להבין את ייחודו כיוצר בתוך המסגרת התעשייתית של אולפני הוליווד הגדולים. הפרק שמובא כאן מתייחס לשנים הראשונות של היצ'קוק בהוליווד, אליה הגיע לאחר שהתבסס כבמאי בבריטניה. במהלכו מנתחים השניים בחירות בתסריטאות ובימוי שיצרו את האווירה הייחודית של רבקה (1940), כתב זר (1940), מר וגברת סמית (1941), חשוד (1941) וחבלן (1942). השיחות כוללות רכילות לא־מעטה המגלה את אופייה של יצירת הסרטים בעידן הזהב של הוליווד. 

 

טריפו , פרנסואההיצ'קוק/טריפו. תרגום: מעין שגיא. תל אביב: בבל, 2005, פרק 6.

 

פרנסואה טריפו (Truffaut)

במאי ומבקר קולנוע, ממובילי "הגל החדש" הצרפתי. בין סרטיו: 400 המלקות (1959), ז'יל וז'ים (1961) ותירו בפסנתרן (1960). בצעירותו ביקר טריפו את המלאכותיות של הקולנוע הצרפתי ושאף ליצור קולנוע שונה שישקף את החברה הצרפתית באופן בלתי מתחסד, באמצעות מבע קולנועי שהוא ביטוי אישי של במאי הסרט. בהמשך יצר סרטים רבים שעשו שימוש בחומרים אוטוביוגרפיים ובמקורות ספרותיים.