אמנויות המסך

The Animation of Cinema

כל קולנוע, לדעת צ'ולודנקו, הוא קודם כל סוג של אנימציה. פעולת ההנפשה היא האטרקציה המרכזית של הקולנוע. כך ברור כיום לרובנו כצופים. מתוך ראייה זו, יש לתפוס את המכשירים הפרה־קולנועיים, ובפרט את הפרקסינוסקופ של אמיל רנו (Reynau), לא כמטרימים את האנימציה שהקולנוע הוא חלק ממנה אלא כחלק מהאנימציה עצמה. ניתוח פרסומים מאותה תקופה מראה כי מבחינה לשונית לא הבדילו בין הקרנה של תמונה מצולמת או מצוירת, וכי כל הטכנולוגיות או מדיה זכו לשמות המדגישים את פעולת ההנפשה במרכז החוויה.

 

Cholodenko, Alan. “The Animation of Cinema.” The Semiotic Review of Books, 18, no. 2 (2008): 1-10.

 

אלאן צ'ולודנקו (Cholodenko)

חוקר אמנות ואנימציה מאוניברסיטת סידני באוסטרליה. צ'ולודנקו היה אחד מהחוקרים האקדמיים הראשונים של תחום האנימציה ומארגן הכנס המחקרי הראשון בעולם בנושא זה. מעבר למאמרים שונים שפִרסם, ערך שתי אסופות מאמרים גדולות בנושא אנימציה - The Illusion of Life: Essays on Animation 1+2 וחתר להכלת תפיסה אקדמית של הקולנוע כסוגה של אנימציה, בניגוד לתפיסה הרווחת כי האנימציה היא סוג של קולנוע.