אמנויות המסך

Video: Shedding the Utopian Moment

במאמר זה מביעה רוסלר ביקורת נוקבת על אמנות הווידיאו. ביקורתה נעשית מתוך פרספקטיבה היסטורית ופוליטית, כאשר בבסיסה מוצג תסביך האופייני לעידן המודרני, הנובע מהיחסים הסותרים שבין טכנולוגיה, כלכלה, קהילה, מדע וקסם. רוסלר מציגה את האופן בו יחסים אלו הביאו לכישלון כמעט ידוע מראש של כל תנועות אמנות האוונגארד במאה ה-20. בחלק האחרון של המאמר מבקרת רוסלר בחריפות את "הפרות הקדושות" של אמנות הווידיאו, ובעיקר את המעריצים הנלהבים שלהן. היא מסיימת את המאמר בתהייה על אודות כניסתם של שִדרוגים טכנולוגיים לתחום אמנות זה, כגון עריכת פוסט ומסכים יוקרתיים. היא מסיימת את המאמר בהבעת תקווה על היום בו יצירה, הפצה של וידיאו וצפייה בו לא תהיה נחלתם הבלעדית של בודדים נבחרים ומוסדות יוקרתיים. 

 

Rosler, Martha. “Video: Shedding the Utopian Moment.” In Illuminating Video. An Essential Guide to Video Art, edited by Doug Hall and Sally Jo Fifer. Michigan: Aperture,1990, 31-50.

 

מרתה רוסלר (Rosler)

אמנית אמריקאית רב־תחומית. עבודות הווידיאו, הצילום והפרפורמנס שלה מיועדות לחללים ציבוריים ועוסקים במגוון רחב של נושאים פוליטיים כגון: מלחמה, סביבה ומִגדר. בנוסף לאלו, חיברה רוסלר מספר ספרי הגות וביקורת בנושאים הקשורים לאמנות ולמרחב הציבורי, בעיקר העירוני.